Komt een wagen met meer dan 100.000km nog in aanmerking?

Wanneer een voertuig correct onderhouden en behandeld werd zoals een goede huisvader dit hoort te doen leverd dit geen extra problemen op.

We hebben klanten met wagens die moeiteloos 350.000km haalden dewelke werden aangepast na ca. 5000km. Waarom zouden dan wagens dewelke worden aangepast na meer dan 100.000km daarna wel extra problemen moeten ondervinden?

Wat wij echter wel soms vast stellen is hogere slijtage op de koppeling bij voornamelijk ex Belgische leasingwagens tov hun niet leasing soortgenoten. Klaarblijkelijk is de Belgische leasing rijder niet altijd even zacht met "zijn" voertuig?..

Wat wij bij een pas aangekochte 2de hands wagen aanraden is eerst minimaal een 2000km te rijden alvorens die bij ons aan te bieden, zodoende eventuele verborgen gebreken onderschept kunnen worden (bvb. olieverbruik). 

Betreft garantie boven de 100.000km/2 jaar : die bieden wij uiteraart niet aan omwille de meeste constructeurs dit ook niet doen. Klaarblijkelijk hebben ze er zelf niet zo heel veel vertrouwen in?..

T.a.v. potentiële "ter-kwader-trouw-klanten" met als hoofdoel garantie te misbruiken (bvb. voor de prijs van een aanpassing een nieuwe motor of nieuwe versnellingsbak in garantie te verkrijgen..) : gelieve zich te onthouden. Door onze jarenlange evaring, kennis, know-how en relaties vallen deze steeds heel snel door de mand.. :-)

Komt een wagen met meer dan 100.000km nog in aanmerking?