Wat is Chip-Tuning?
Alle gegevens die nodig zijn voor een optimale sturing van de motor zijn dus vastgelegd in de (diverse) Eeprom(s) van de ECU onder de vorm van curves of kenvelden. Deze kenvelden werden - op basis van berekeningen, ervaringen en proeftechnisch - bij de constructeur vastgesteld om o.a. de gewenste uitlaatgasemissies en vermogenswens te bekomen.
Door - met behulp van onze specifieke computerapparatuur en software - deze kenvelden individueel aan te passen en op maat te optimaliseren zal dit resulteren in een aangenaam beter presterende motor. Wij streven hierbij zo min mogelijk de topdruk te laten toenemen*. In essentie streven wij naar een hogere gemiddelde verbrandingdruk (dmv "langer durende arbeidsslag"). Door deze werkmethode worden de veiligheidslimiten van Uw motor niet overschreden.
(* : topdruk = max. verbrandingsdruk-piek : een te hoge topdruk verkort in erg belangrijke mate de betrouwbaarheid en levensduur van de motor : zie FAQ's: Motorschades met BOX voor CR-motoren.).
Aanpassing van de motorsoftware, t.t.z. chiptuning of m.a.w. electronische motortuning, garandeert een kwalitatief hoogstaand nieuw vloeiend "soepel motorkoppel" gecombineerd met een "dynamisch vermogen". Door Chip-Tuning bekomt men optimale "fijne" motorregeling geschreven op maat van Uw eigen unieke wagen, al dan niet aanpasbaar aan Uw specifieke wensen. Een blijvende correcte werking van de boordcomputer alsook de schakelkwaliteiten van Uw automatische versnellingsbak worden door Chip-Tuning eveneens gegarandeerd: omwille deze nog steeds informatie binnen krijgen van de werkelijke motormanagementsgegevens.
Kortom: het beste voor Uw wagen!